Individuele vraaggerichte benadering
Ik begeleid mensen met een structurele functie beperking binnen hun omgeving. Deze omgeving kan zijn het gezin, school, de maatschappij of een werksituatie. Hierbij richt ik me met name op mensen met een autisme spectrum stoornis, ADHD. Binnen mijn begeleiding werk ik volgens de IVB-methodiek. Mijn werk doe ik vanuit persoonlijke en maatschappelijke betrokkenheid met die mensen die ondersteuning en begeleiding vragen bij het realiseren van hun doelen. Hierbij werk ik vanuit mijn persoonlijk doel: mensen daar waar nodig te ondersteunen en begeleiden richting hun persoonlijke doel.
MISC
MISC Denkstimulerende begeleiding is gebaseerd op de principes van Mediërend Leren. Dit concept baseert zich onder meer op de theorieën van Structurele Cognitieve Modificeerbaarheid en de Gemedieerde Leerervaring van Prof. Dr. R....
Intentionaliteit
Intentionaliteit Bij Intentionaliteit gaat het erom inzicht te krijgen in jezelf en wat je kunt doen met die zelfkennis. Het is van groot belang om je eigen handelen te begrijpen. Alleen dan kun je je doelen bereiken, je...
Dynamisch Assesment
Dynamisch Assesment Bij Dynamisch Assesment wordt er een test gedaan waarbij wordt gekeken naar wat je al kan en wat je eventueel nog kunt ontwikkelen. Zo wordt in kaart gebracht hoe je denk- en leerprocessen verlopen en hoe je...
Instrumenteel Verrijkingsprogramma
Instrumenteel Verrijkingsprogramma Het Instrumenteel Verrijkingsprogramma is bedoeld voor mensen die onder hun niveau functioneren en richt zich op het ontwikkelen van de denkvaardigheden. Hierbij maken we gebruik van de...
Het Assessment
Het Assessment Het assessment is een gedegen onderzoek naar de wensen en mogelijkheden van mensen. Het vormt de basis voor een vervolgtraject naar werk of het leren en ontwikkelen in de huidige functie. We bestuderen de...
Mediërend leren
Mediërend Leren Bij Mediërend Leren gaat het erom dat je leert leren. Het doel is om het leerproces eigen te maken. Dus de manier waarop je leert staat centraal en niet wat je leert. Samen ontwikkelen De Bakfiets reikt het...
Onze methodiek
Methodiek Mijn benadering begint altijd met het maken van persoonlijk contact. Door elkaar te leren kennen ontstaat een beeld van wat er leeft en wat het doel is. Vervolgens breng ik in kaart wat iemand kan en wil en starten we...
Onderdelen van SO de Bakfiets
Begeleiding - thuis; administratie, dagplanning, contacten met instanties, socialiseren (club, vereniging)
Bemiddeling
Arbeidstraining
IRO (individuele re-integratie overeenkomst)
PO (Persoonlijke ondersteuning)
SA (sociale activering)
Dynamische assessment
CATM
CMB
De wet Poortwachter
Loopbaanbegeleiding
Coaching