MISC
Denkstimulerende begeleiding is gebaseerd op de principes van Mediërend Leren. Dit concept baseert zich onder meer op de theorieën van Structurele Cognitieve Modificeerbaarheid en de Gemedieerde Leerervaring van Prof. Dr. R. Feuerstein en op het MISC-concept (Mediational Intervention Sensitizing Caregivers/More Intelligent and Sensitive Child) van Prof. Dr. P. Klein.
Het doel is om het kind / de jongvolwassene zich (efficiënte) denkvaardigheden eigen te leren maken, zodat h(z)ij op korte en lange termijn zo zelfstandig mogelijk kan deelnemen aan de maatschappij. Gedurende de begeleiding staat steeds 1 cognitieve functie centraal. Zie voor een verdere inhoudelijke toelichting: www.stibco.nl.
Onderdelen van SO de Bakfiets
Begeleiding - thuis; administratie, dagplanning, contacten met instanties, socialiseren (club, vereniging)
Bemiddeling
Arbeidstraining
IRO (individuele re-integratie overeenkomst)
PO (Persoonlijke ondersteuning)
SA (sociale activering)
Dynamische assessment
CATM
CMB
De wet Poortwachter
Loopbaanbegeleiding
Coaching